English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
miotip.comtraductor con banderas para el blog

ANUNCI

JA TENIU ACÍ ELS ENLLAÇOS PER A TREBALLAR L'ESCRIPTURA!!!. RECORDEU REPASSAR LES PESTANYES DE LES LLENGÜES I LES ÀREES I PERÍMETRES DE MATEMÀTIQUES!!!.

martes, 16 de octubre de 2018

INICIACIÓ A LA NUMERACIÓ

Crea pestanyes en la teua llibreta per a separar els següents apartats en matemàtiques:
- Numeració i operacions

- Geometria

- Estadística i probabilitat.

- Xicotets projectes



PESTANYA: NUMERACIÓ I OPERACIONS EN LA HISTÒRIA.



Escolta i aprèn un poc d'història sobre els nombres/números amb:

1. Comptes i nombres en la prehistòria.

Ara respon i descriu:

- Com comptaven en la Prehistòria? Cerca informació ací o en altres fonts.

- Què és l'Os de Ishango?. Per a què servia?. Què es "creu" que representava?. En quina època ho trobem? (Data). Cerca informació i fotos.

 Per a ampliar: què és un nombre primer?



2. Numeració a partir de la prehistòria. Observa la fotografía i el vídeo i contesta:

- Quin/quins dels sistemes s'assemblen més al nostre?. Com s'anomena el nostre sistema actual?. Perquè? Quin és el seu origen?. Explica breument.

Resultado de imagen de historia de los numeros
           

- Ara fixa't en la correspondència d'aquests símbols i el seu valor, llig sobre alguns sistemes en aquest enllaç i escolta atentament l'explicació de la professora sobre l'enllaç. A partir d'açò, elabora una taula en la qual escrigues la quantitat amb el sistema de numeració decimal, egipci, xinès i maya de: 
- Dies que té un any.
- Any en el qual vau nàixer. 
- Nombre d'alumnes de classe. 
- Any en què vivim. 

- Inventa un sistema de numeració de deu dígits amb els teus companys per a representar la taula anterior. Quines diferències o similituds hi ha amb els sistemes de numeració anteriors?.

Resultado de imagen de numeració dels egipcis


Resultado de imagen de sistema de numeracion griego
Resultado de imagen de sistema de numeracion griego




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.